2012. január 23., hétfő

Hétvége



A hétvége gyorsan elrepült! Összefolytak az órák, Hanga általában csak kézben volt el, valószínűleg úgy kapott csak levegőt. Kanalas ételt alig-alig hajlandó megenni, nagy nehézségek árán, és hosszú idő alatt sikerült belevarázsolni egy-két kanál mondjuk sütőtököt. :) pedig ezt még szereti is!

Csináltam körtés-vaníliás browniet:

A süti leírása:

a 250 gramm vajat és 200 g csokit gőz fölött felolvasztom, ekkor belekeverem a durvára vagdosott diót is, ezt ízlés válogatja, hogy mennyit, én jóóóó sokkal szeretem.
Ebbe az olvasztott csokiba belerakom az alábbi összekevert adalékokat:
A 65 gramm ( tényleg csak 65 gramm.)) lisztet, elkevert sütőport, 80 gramm kakaóport. A recept ír hozzá 360 gramm cukrot, de én nem raktam ennyit, szerintem elég 280-300 körül) Ezeket összekeverem, utána adagolom a 4 tojást , külön - külön jól elkeverve. Majd előmelegített sütőben sütöm 180 C-on.
kb: 20-25 perc a sütési idő. Ha felül már sült, de belül folyós , a próbatűn még nem ragad az a jó,belül lehet kissé folyékonyabb.Tepsiben hagyom kihűlni,és még akkor is szilárdul kicsit.

A körtét meghámozom, vékony szeletekre vágom, cukros, fahéjas vízben főzöm kb. negyed órát. A körtéket kihalászom, eloszlatom a sütin. A maradék levet felöntöm tejjel, hogy kb. 4 dl legyen, egy vaníliás pudingport kikeverek egy kis tejjel, és beleöntöm a forrásban lévő tejbe. Majd mehet ez is rá a sütire. Igazi vaníliamártással isteni lehet, de ez így gyorsabb, és így is osztatlan sikert aratott, a mély csokiíz a lágy vaníliával. hmmm :)

Ez még egy kicsit korai: :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése